fredag

Skola idag då :). Min dag började iallafall med att jonte kom och skulle ta mitt täcke, eller det var ju hans täcke egentligen men (a).. Lånade det av honom. Sedan hörde jag att alexandra hela tiden sa till jonte att väcka mig, tror även att hon sa att han skulle gå och hoppa på mig :p men som tur var så gjorde han inte det! Istället sprang han in och ut ur vardagsrummet hela tiden :P.

Klev upp vid 7, för att göra mig klar innan vi skulle gå till dagis och kolla på jontes lucia :). När vi var klara så gick vi up till dagis, och väntade på att luciatåget fullt med småbarn skulle komma :). Dom höll ju till ute, och det snöade i massor så man vart lite blöt. Men tur att man har köpt en ny varm och gosig jacka då! Jonte var så söt så! Han hade tomtedräkten ovanför jackan och täckbyxorna eftersom det var kallt ute. Han såg då ut som en liten michillingubbe :D Men en mycket söt en! Han var lätt sötast där vill jag lova! Och lucas förstås!

När alla barnen och fröknarna lussat klart så gick vi in och fick lite fika :) lussebullar, pepparkakor och kaffe/te. Tog mig en liten lussebulle ;D. När vi hade fikat klart så kollade vi lite när jonte busande med sin kompis ^^ Sedan var det dags att åka, så jag och katta sa hejdå till jonte och gick och klädde på oss ytterkläderna :) Då gick katta runt och sökte sina skor, men hon hade visst dom redan på fötterna xD Vi hade ju bara skoskydd på skorna, hahah! Sedan gick vi till bilen och katta lämnade av mig vid JC så jag kunde gå till skolan..

Väl på skolan så vare fika som gällde! Fick ta gratis ut kaffemaskinen, men jag tog choklad ju :). Sedan fick man lusebullar och pepparkakor! Lussebullarna var inte goda, så jag åt pepparkakor :D Höhö.. Satt först en liten stund i ett klassrum, men sedan gick jag och joss upp till matsalen, för det var mysigare där med julmusik och ljus!

Sedan var det dags för en svenskalektion... Gjorde ingenting de 30 minuterna jag var där, för halv 11 gick jag upp till Daniel och snackade lite med honom...
Sen gick jag ner och satte mig vid entrén med eva och jenny :). Fast när bea och Evelina kom så gick jag med Evelina till klassrummet där det var engelska, satt där och lyssnade på Lisa som surrade en massa.. Slutade sedan och gick ner till Sandra :). Vi satt där ett bra tag, först med bea, sen gick hon till sin mammas jobb, då satt vi där med joss. Sedan gick vi ner till navet till bea och tog bussen till bredsand alla 4 :D

Så justnu sitter jag och Joss hemma hos mig och ser på tv :D, Sandra och Bea är hos Sandra, eller kanske är på tempo justnu men... Vi ska snart gå till tempo och handla lite, sedan bär det av till Sandra :D. Då ska vi laga mat och se film osså :). Men nu ska jag vara social med Joss :) För snart ska vi till Sandra!
Ha en trevlig kväll allihopa, för det ska jag ha!
puss&smek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0