update

Idag har jag gjort rätt mkt! Först så var jag och Sandra ute och lekte lite i snön ^^ Vi fick nå fnatt och bestämde oss för det. Vi var såklart hemma på hennes gård, där ingen kunde se oss.. Först så hjälpe vi hennes lillebror Simon och hans kompis Billy med några "bunkrar" eller vad man ska kalla det. De skulle ha snöbollskrig och dom skulle ha något att gömma sig bakom, alltså ett varsitt "läger". Dom ville förstås att vi skulle vara med i deras krig, men det ville inte vi! Vi hade roligare saker för oss ;D! Så när vi var klar med deras "bunkrar" så gick vi till vår egna lilla hörna och byggde en varsinn snögubbe... Sandras snögubbe blev riktig tjusig! Min orkade jag inte göra så mycket med, den fick endast ett par armar, ögon, näsa, mun och några konstiga kvistar till hår! Sandra tog även lite barr och gjorde typ som kläder på sin, påhittig tjej dedär!

När vi var nöjda och glada med våra snögubbar så bestämde vi oss för att gå in... Vi satt i köket och drack julmust, asgott! Sedan så försökte vi fixa fram skjuts, vi skulle nämligen åka och lyssna när hennes morfar skulle sjunga, och det löste sig till slut iallafall. Jag gick/halv sprang hem, men andra ord, stressade hem! Slängde på mig lite fina kläder, plattade håret och slängde i min en halv macka eftersom jag inte skulle hinna äta middag, sedan så vandrade jag tillbaka till Sandra.

Hos sandra så hjälpte jag henne att göra lockar i håret, osså sminkade jag mig.. Sandra tyckte jag skulle det, så det var lika bra att lyssna ;)! Satte även upp håret, även om jag inte hade noppat mina buskiga ögonbryn, men hon sa att det inte gjorde ngt för att alla tanterna skulle inte se ngt ändå, hahah :D När vi var klara vid halv sex så skjutade sandras bror oss till kyrkan, där vi skulle vara..

Väl där så satt vi och lyssnade väldigt länge, fattade ingenting då som pratade finska, men som tur var så tog dom det på svenska också! Senså åkte vi vidare till finska föreningen där som surrade ännu mer, men sedan så fick vi äntligen vårt fika :D! Vid nio så gick hag, sandra och alex upp till övervåningen där och spelade biljard, fast inte sandra, hon knäppte massa kort ;D. Jag må ju säga att min biljadtalang har försvunnit ;o! Får ta och spela oftare så den kommer tillbaka, det är en skandal! Så ja, det betyder att alex vann de flesta gångerna...

Vid halv elva så kom Alex's mamma och pappa och hämtade oss, och skjutade hem oss förstås... Mig hem till mig, och sandra&alex hem till sandra. Så jag kom hem för en liiiiten stund sedan... Kanske ska ta mig ngt att äta? Fast å andra sidan så känner jag mig inte så överdrivet hungrig trots att jag knappt ätit ngt idag, fick en macka innan vi for därifrån förut... Men det är ju bra att ta ngt att äta ändå.. Men nu ska jag ta och bädda upp sängen, tvätta bort sminket och krypa ner i min ensamhet under täcket! Det vart en rolig dag idag ändå! Men imorgon blir det plugga :/....

puss&smek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0