The evening ...

The evening has come to an end...

Ja, så sant som det låter! Denna julafton har kommit mot sitt slut nu, och trevligt har det varit!
När jag avslutade förut så gick jag in i vardagsrummet i förhoppning av att det skulle bli lite efterrätt... Men icke! Jonathan började bli lite småtjurig så vi bestämde oss för att det var dags för tomten att komma innan efterrätten, så vi fick tyst på ungen ;)! Så Kristoffer gick för att "köpa tidningen" ;) och alla bara väntade i vardagsrummet och kikade ut genom fönstret för att se om tomten dök upp... Och det gjorde han! Det var det gamla vanliga... Tomten fick en stol att sitta på, och alla vi stora satt och skrattade :p. Han delade ut de julklappar som fanns i säcken och sedan gick han för att hinna med alla andra barn ;)!
Sedan satte min mamma igång med all dela ut resten av julklapparna som fanns under granen, det var ju en del! Och Jonte trodde alla var till honom :p.. När han tog emot sina så slängde han typ dom till Alexandra och stod och stampade för att få ännu mer.. Det tog sin lilla tid att dela ut alla, men när det väl var klart så satte alla igång med julklappsöppningen! Orkar inte skriva vad jag fick, men vill ngn veta så är det bara att fråga!

Efter att julklappsöppningen var klar så var det äntligen dags för efterrätten, RisAlaMalta, eller hur fan det nu stavas.. Gott var det iallafall, det är huvudsaken! Sedan så åkte Mamma, Bert, Maria och Christopher hem, men vi andra var kvar.. Efter en stund åkte även Kattis hem :) Jag, Alexandra, Jimmy och Lucas var kvar till kanske halv 12... Sedan traskade även vi hemmåt, mot dom alltså! Jonte fick sova kvar etfersom det vart så sent..

När vi kom hem så satte jag och Alexandra igång med lite träning, HAH! Ja, vi gjorde faktiskt de... Hon hade fått Wii Fit i julklapp, så vi testade det, det är rena rama träningen det! Det är ju en sån där platta man står på, så man fick skriva in längd och födelseår och datum, sedan så räknade den ut bmi osså, för den kände ju hur mkt man vägde.. Sedan fick man sätta in ett mål på om man vill gå upp/ner i vikt, hur mkt och hur länge man ville ha på sig för att nå sitt mål, ascoolt! Riktigt bra också! Så vi körde lite yoga, rockade rockring (man ser hur dum ut som helst, Alexandra filmade mig xd), och styrketräning... Är riktigt sugen på att köpa det vill jag säga!

När vi hade spelat klart, vid 2 ungefär, så gick vi och la oss... Var en slitsam dag så vi var väldigt trötta, så då fick det bli sovtime!

Detta började jag skriva på igår (julafton, onsdag) men Kristoffer ville ha datorn när jag höll på att skriva, och hade inte tid för mer dator på kvällen, så det mesta är skrivet idag (torsdag)! Så ni vet liksom!
puss&smek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0