lördagkväll

Idag har det inte hänt mycket! Jag slapp iallafall att åka in till stan, man kunde ju visst låna om boken på internet. Fast anledningen till att jag tänkte åka in ändå var för att jag inte kunde min pinkod till lånekortet, men jag kom på den tillslut! Så det fixade sig utan en bussresa till stan och hem igen! Fixade även omlåningen till min bästaste vän sandra :)

Så jag har bara suttit hemma hela dagen. Eller nej, jag gick ju på tempo förut också, haha, llångpromenixen! Eller så inte! Jag gick dit för att köpa bea-sås. Skulle göra mig lite god mat, kyckling o strips. Syster min kom hem också, så jag gjorde till henne också, snäll jag är va?

Maten satt bra i magen, mätt och belåten så satte jag mig och ugglade i sängen med datorn och tv'n. Jag spelade förstås xbox också, det går ju inte att motstå! Har även pluggat lite.. Men det är inte mycket. Försökte mig på arbetsansökan som ska vara klar på måndag, men det gick väl inge vidare precis... Lyckades skriva lite iallafall, sen tog det tvärstopp! Får se om jag får till det imorgon, för ikväll lär jag inte få till något mer på den. Jag ska iallafall försöka jobba lite matte, det behövs! Har matteprov på onsdag i funktioner och grafer (?), så jag måste jobba asmycket, för jag ligger efter som vanligt! Och på fredag ska jag göra procentprovet ;S... Så jag måste jobba med två kapitel samitdigt. Så det kommer ju gå käpp rätt åt helvete!

Helt seriöst, man kan inte jobba med två kapitel samtidigt i matten? Man kommer ju förfan blanda ihop allt :@ Förstår verkligen inte hur skolan tänker... Eller visst, jag kan förstå att de har särsklida omprovstillfällen där man får göra de prov man missat, och inte tidigare för att inte utnyttja systemet om det inte vore så.. Men matten är ju helt annorlunda än t.ex. svenskan? För i nästan allt annat så kan man ju hålla på med två olika saker samtidigt, men fan inte i matten! Blir så less! Frågan är ju om vissa tänker överhuvud taget!?
Någon som håller med?

Nog om klagande.. Justnu ser jag på "tack gode gud", det är hur bra som helst! Det är ju nästan det roligaste programmet jag vet? eller? Nä, jag vet inte, men riktigt roligt och bra är det iallafall!

Nu ska jag kika vidare på dumburken, sedan blir det nog fifa som gäller! Och KANSKE lite matte pluggande!

Puss&smek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0