torsdag/ school

skola idag då! började 11, som vi gör varje torsdag och som är fett skönt! för man får ju sova till typ 9 iaf, och det behövs för att orka med dagen! men iaf.. hade svenska första lektionen. då var det typ mest genomgång, astråkigt.. sen fick vi en uppgift, men vi skulle inte göra sen förren på onsdag för vi fick en annan uppgift igår som vi skulle vara ngn gunilla och söka jobb xD, så för att vi inte skulle jobba ihjäl oss så skulle vi komma ihåg allt hon sa, som jag redan glömt, och göra det på måndag.. det handlade typ om studieteknik, så då skulle vi skriva hur vi pluggar bäst osså:p.. sen hade vi lunch.. asäcklig mat! det var potatis och ngn äcklig fisk. jag och sandra var ashungriga :| så vi gick ner till navet för vi skulle köpa S, sånna dära goda laktrisgodisar :d! osså tog vi en korv med bröd var också xD. mättade ju lite iaf.
vi började klockan ett så när vi hade ätit våra korvar bar det tbx upp till skolan igen.. då hade vi engelska :| skulle jobba i grupperna som vi hade blivit indelade i och vi har typ ngt case på engelskan, och det handlar om os i bejing 2008 och händelsen med ara abrahamian.. så vi vart indelade i 4 grupper men minns inte när det var. osså en grupp skulle vara ara, en grupp skulle va fila, domarna (min grupp), en grupp skulle typ va cas troja och en grupp skulle vara folket. så vi skulle typ leta upp fakta om det o grejer, sen på tisdag ska vi ha typ diskussiner om det, osså man man argumentera och motivera vrf man tycker som man göra o grejer, PÅ ENGELSKA ;O! kan ju säga som så att jag kmr typ inte säga ngt, min engelska är verkligen inte bra, och kan verkligen inte sitta o motivera och greja på :s! menmen..
sedan hade vi data :) det är roligt faktiskt, lite tråkigt med all teori men daniel sa att vi tar det tråka först och så kmr det roliga sen när vi gått igenom allt som man ska typ kunna eller nått :p daniel hade med sig en dator xD en stationär eller va det heter.. bara själva hårdvaran eller va det heter, var det vi gick igenom iaf, typ datorns delar o grejer ^^ sen blev vi indelade i 3 grupper, jag var med viktor, kerstin, pontus, bea och resten kmr jag inte på namnet på för tillfället :p.. först skulle vi stanna i klassrummet medans alla andra grupper gick och gjorde grupparbete, vad det var för grupparbete kmr jag till snart ^^. men iaf, vi skulle kolla på datorn han hade (han hade liksom gjort så man kan kolla i den osså) och då snackade han typ om den o grejer, typ det han hade sagt tidigare fast att man fick se närmare.. när det var klart skulle en ny grupp in och vi skulle börja på grupparbetet. då skulle vi leta upp bärbara datorer på nätet, 3st av olika märken skulle kosta högst 5000kr, 3 st av olika märken skulle kosta högst 10000kr och 3st av olika märken skulle kosta minst 25000kr :p.. det var viktor som fick göra allt ^^ vi andra satt bara :d haha! men det gick ju de också :d. sen slutade vi. då gick jag till bussen för att bege mig hemmåt!

så nu sitter jag här och lodar vid min dator som vanligt ;p är ashungrung för jag har inte ätit än.. orkade inte gå på äffären, och mamma, bert och maria åt äckel fläskkorv :p klarar mig utan det ja xD! så jag ska väl äta snart ja ^^ pommes och beasås :D nammi! och kanske revbenspjäll om det finns på affären ;D! maha. skulle även kunna göra wok kom ja nyss på.. men eftersom mamma var snäll o gå på affären så äre väl lika bra att äta det, haha!
under tiden jag varit hemma nu så har jag faktiskt skrivit på det där gunilla brevet om jobbansökan :) nästan klar faktiskt, mkt duktigt av mig, jag vet;D! sen måste jag jobba lite matte, vi fick världens mattehäfte igår som jag tror ska va klart på måndag ;o. så måste jobba lite nu för o se om jag behöver hjälp med ngt, och om jag behöver det så blire nog skola imorn, annars inte.. för vi får ju va lediga på fredagar :D!! om man ligger i fas och inte behöver ngn hjälp förstås, och det är väldigt jävla fett najs ska jag be om o få tala om! en extra dag på helgen liksom;d inte alla som har den lyxenbyxen :p maha.. men nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, vart rätt mkt xD!
/hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0