Onsdag

Igår så vare estetisk verksamhet hela dagen på skolan... Vi var då på kulturmagasinet hela dagen, svintråkigt! Vår lilla mix-grupp som går commerse var med den andra commerse gruppen, och då delades vi in i 2 grupper.. Sen var det svå olika aktiviteter som vi skulle göra.. Första vi fick göra var att vi var i små grupper, och skulle skriva en saga.. När alla var klara med det så skulle vi komma på ljud till den och sedan berätta den högt med våra ljud.. Det var från tio till tolv.. Sedan från tolv till ett vare lunch :)
Efter lunch gick vi tbx till kulturmagasinet och då var det dags för "aktivitet" nummer två. Då fick vi först höra på en tjej som berättade om Bengt Lindström, asjobbigt.. Sedan hade hon tagit några tavlor av honom dit vi var, så då fick vi papper och kolstift och andra pennsaker att rita med, osså skulle vi rita av något av hans verk som fanns där.. Efter det skulle vi ta dmed det vi skissade ner till ett annat rum där det var dags att färgsätta vårat verk med färg, på ett större papper! Ja, det är väl inte min starka sida må jag säga.. Gick bättre att skissa, det är mer min grej! Sedan vid kvart i tre var vi tsm hela gruppen och skulle läsa våra sagor inför alla.. Men dom i min grupp hade glömt sagan på skolan, så det vart inget med det, plus att jag var tvungen att gå vid tio i tre för att hämta Jonte på dagis! :)

Sagt och gjort så hämtade jag Jonte på dagis, sedan gick vi hem till honom där Jocke och Kevin och var :D.. Jonte och Kevin började leka med varandra på en gång :p. Sedan gick vi på affären, då gick dom och höll varandra i händerna dom sötungarna! :') Fick ingen bild på det.. Men det kommer väl fler tillfällen :), för Jocke och Kevin ska ju inte hem än.. :)
Efter affären gick jag och Alexandra upp till Katta för att hämta den andra matstolen, eftersom Alexandra och Jimmy bara har, sedan när vi kom hem så vare typ mat.. Vi åt, sedan gjorde vi inte så mkt.. Alexandra gick upp med Jonte till Katta vid sju eller ngt, så då var jag kvar med Jimmy och Jocke, osså Kevin och Lucas såklart :) Jag lekte lite med Kevin ;D.. Han satt på golvet mittemot mig, så då kikade jag över bordet osså på honom :p Sen när han kollade tbx så "gömde" jag mig, så sedan så kom han med bilen och satt och lekte bredvid mig och pratade lite med mig :D Sötungen! :) Sedan kom hon tbc vid halv nio kanske... Sedan vi halv elva så gick jag upp till Katta för att Kristoffer var på bio och hon skulle hämta honom vid strax efter elva, och hon kunde ju inte lämna Jonte själv om han skulle vakna, så jag sov kvar där.. Jobbigt att springa fram o tbx ju, var ju redan trött! Så när Katta åkte så kröp jag ner i sängen (Kattas säng, eftersom hon har en stooor och skön säng och Keda var inte hemma ;d) och somnade typ på en gång.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0