Fredagkväll

Dagen blev precis som jag trodde, seg och jävlig.. Eller inte jävlig men :p...
Har inte gjort någonting vettigt.. Eller jag och Alexandra gick till affären förut, men det är den enda friskluft jag fått i mig idag ;p.. Har gosat lite med Jonte och Lucas också.. Medans Jonte badade med Jimmy och Alexandra diskade efter maten så myste jag och Lucas lite i soffan.. Det var så mysigt att han somnade, haha! Sedan så när Jonte var färdigbadad så plockade jag upp den söta lilla pojken ut badkaret med en handduk och satte mig i soffan med honom. Torkade honom så han slapp sitta blöt, tog på honom blöjan och gjorde en tuppkam av hans blöta hår. Sedan bad jag honom gå och visa den fina tuppkamen för mamma och pappa, och det gjorde han! Men han råkade förstöra den på kuppen... Eftersom han pekade på den, för det var ju den han skulle visa, så då pekade han lite för nära :p

Sedan så har jag bara suttit och glott på tv... Smsat lite, men det var lite dåligt med svar ;o Min mobil är alltid lika tyst och tråkig.. Tänk vad skoj om man fick massa sms varje dag, eller kanske inte varje och massor, men lagomt, och att folk ringde och var lite sociala (a).. Men icke, måste vara en grymt tråkig person jag!

Nu gör jag heller ingenting, sitter här och skriver, och är inne på msn... Jimmy glor på tv.. Och Alexandra har slagit läger utanför Jontes rum för att han ska sova.. Dom har börjat med att inte ligga/sitta med honom tills han somnar.. Utan nu ska han lära sig att sova själv, eller dom började med det för några dagar sen men... Det blir en hel den springande vill jag lova. Eftersom han springer hela tiden upp för han vill inte sova.. Så han springer ut ur sitt rum hela tiden, just därför sitter Alexandra där utanför nu... Förstår inte varför han inte ger upp och bara lägger sig och sover, för man ser på honom att han är trött.. Eller typ sätter sig i sitt rum och leker istället för att springa ut hela tiden.. Småbarn är nog inte så smarta, haha :D

Men nu ska jag gå och sätta mig i soffan och kolla på tv.. Sedan lär det bli mer tv, tv och tv.. Och till sist ska jag väl inta fram-stupa-sidoläge i soffan och glo på tv åter igen tills jag känner mig trött och vill sova!
puss&smek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0