Nyårsafton

Vi gick till Åsa någon gång mellan fyra och halv sex kanske, har absolut ingen aning om när det var.. Innan så duschade vi osså.. Först tänkte jag gå in i duschen, men då tyckte Alexandra att jag skulle ta med mig Jonte in och duscha honom, så jag gjorde de.. När han var klarduschad så skickade jag ut honom och Alexandra torkade honom osså.. Sedan försökte jag på nyss att komma in i duschen själv så jag skulle bli klar innan vi skulle gå, och jag lyckades, bara det att Jonte hela tiden öppnade dörren, så jag var tvungen att kliva ur dyngsur och låsa :p.. Sedan när jag typ var klar så knackade Alexandra på för att hon skulle in med Lucas, och då fick jag duscha honom också, eftersom jag redan satt i badkaret :p. haha.. Men tillslut så var alla ungar duschade, var bara 2 men..

Så när vi var klar så traskade vi bort till Åsa, där alla redan var.. Åsa, Sandra, Emelie, Stefan, Keda och Katta.. Så vi kom lagomt till maten.. Det bjöds på potatisgratän och fläskfilé, gott!
Efter maten så satt vi mest bara och tog det lugnt, Jonte lekte lite med Emelies permobil, det tyckte han var skoj :D! Sedan så tyckte Sandra att vi skulle spela galen panna.. Så vi började spela. Men det blev ingen lång spelstund.. Vi insåg att vi inte var så smarta så vi lade ner projektet :p haha! Istället så ringde Emelie deras syster Camilla (Sandras och Emelies syster asså) och frågade om vi fick låna hennes spel Alias, och det fick vi.. Så de sprang hem till henne och hämtade det :) .. På det spelet skulle man vara i lag, så lagen vart; Jag och Emelie, Keda och Jimmy, Stefan och Sandra.. Det fanns massa kort med åtta ord på.. Osså från början ska de andra bestämma vilken siffra man ska ha, det är 1-8 och ett ord på varje siffra.. Sen om vi fick t.ex. 2 så ska vi lösa de ord som står på 2.. Och den ena ska förklara ordet som står där utan att liksom säga ordet.. Så om man fick t.ex. Lamm så kan man ju förklara; "vad heter fårets barn?" Och när man fått rätt så tar man bara nästa kort.. Osså hade man ett timglas, och när tiden är ute så får man inte säga mer.. Sen så många kort man klarar, så många steg får man gå, osså nästa gång det är ens tur så ska man ta de ord som står på den siffra som man står på på spelplanen.. Asroligt spel iallafall :D! Jag och Emelie vann.

Ni skulle hört Kedas förklaring på cirton xD Då sa han "Inte apelsin" Så då sa Alexandra (tror jag det var, för hon va i hans och Jimmys lag i slutet) "Mandarin". För det är ju det man tänket.. Sedan slänger Jimmy ur sig "CIRTON!" Haha, kan inte fatta hur han fick ur sig de, för förklaringen var ju inge bra xD Vi alla garvade ju efter vill jag lova!

När vi hade spelat klart så åt vi lite ost och kex, asgott :D! Tjockade i oss i massor, haha! Vid det laget hade Jonte gått och lagt sig också, redan då vi började spela fick han lägga sig tror jag.. Sedan spelade dom lite till efter det, men jag var inte med då, inte Sandra heller, så vi spelade lite kort :).. Det höll på ända tills vi skulle gå ut.. Vi gick och väckte Jonte så han skulle få se raketerna sedan klädde vi alla på oss och gick ut.. Men Jonte tyckte inte om allt smällande.. Han gillade att titta på fyverkerierna, men ljudet gillade han inte.. Han bara grinade och skakade den stackarn.. Men när han var inne så tyckte han det var jättekul att titta ut :).. Vi stod ute ett tag, sedan så gick vi in igen.. Och mobilnöten var ju som vanligt överbelastade.. Inte helt otippat, haha!

Vi stannade kvar en stund, så fyverkerierna lagt sig eftersom Jonte var så rädd för smällandet.. Sedan så transkade vi hemmåt och sov! Hade en mycket trevlig kväll!
puss&smek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0