Fredag

Ooooops, har visst inte skrivit på hela veckan :p.. Men jag har faktiskt inte orkat, och inte haft tid! Har nämligen haft praktik heeeela veckan, på CSN! Jobbat 9-16 varje dag, vilket varit väldigt tröttsamt! Har varit gristrött varje dag man kommit hem!
Det vi fått göra hela veckan på CSN (jag och Sandra, såklart) är att packa blanketter i kuvert och klitrat på etiketter, ner i blålådor och sedan ställa dem på en vagn. Har gått ner i garaget ett antal gånger för att hämta mer blanketter förstås, eftersom det är en hel del skolor och andra ställen som ska ha massa blanketter! Sjukt jobbigt iaf...
Men idag så fick vi faktiskt göra annat också, Sandra var duktig och frågade en av våra handledare, Inger, om det inte fanns ngt annat att göra iställer, och självklart fanns det det! Vet inte hur man ska förklara det första vi gjorde, men vi skrev iaf in namn och adresser på en dator, i ett speciellt program och sedan skrev vi ut dessa grejer (som kom ut som adressgrejer) och Sandra klistrade på dem på kuverten som vi tittade på innan när jag skrev in dem på datorn.. Det var skoj (: .. Sedan fixade vi med fakturor, skannade in dem i datorn, och sedan kollade vi så att datorn hade hittat rätt fakturanr, OCR-nr och massa annat.. Hade den hittat fel så var det bara att ändra.. Eftrersom jag hade gjort detta tidigare så tyckte Sandra att jag skulle göra det, så hon fixade med de blanketter (tidigare arbetet) som vi hade fixat med innan vi fick de nya uppgifterna, sedan hjälpe hon Inger med en massa annat :).. När hon var klar med det så fick vi sluta faktiskt, en hel timme tidigare ^^ .. Var skönt att sluta lite tidigare iaf (: ..
Vi har iaf fått ett eget kort in till CSN, så att alla slipper följa med oss överallt och öppna och greja på :p. Sedan så lånar vi Kattas kort när vi vill handla ngt ;D! Hihi, men eftersom det dras på hennes lön så ska kan förstås få pengar av oss (: .. Dem har en mycket fiffig automat där i matsalen där man handlar iaf, asbra! ;D

När vi kom hem från praktiken så for jag och Sandra till finska föreningen och fixade med lite saker där.. Sedan kom Josse också, och när vi var klar där så kom Vickan och hämtade oss :). For på Max och köpte mat, ASGOTT! Sedan till tempo och sen hem till Sandra.. Där hämtade jag lite saker och sedan traskade jag hem och fixade lite..
Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer, är äntligen klar med allt och ska nu sova! Är astrött och ska upp imorn :/, gruvar mig! Liksom äntligen helg och ändå får man inte sova, jävlaskit! :P.. Men jaja, godnatt!

Kommentarer
Postat av: sandra

JÄÄÄÄÄLA SKIIIT FAAN! (som ronny o ragge skulle ha sagt de)

2009-03-28 @ 17:52:29
URL: http://sandraliiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0