Lördag

"ooohh, fifan!"
Haha ja, det sa Jonte idag vid matbordet xD, eller han sa det innan också, men det var just vid matbordet som tajmingen var perfekt liksom. För Lucas hade creame fraish (eller hur fan det stavas) runt munnen för att Katta hade gett han det.. Så det såg ju ut lite som hans spya, för det är ju också vitt :p. Och just då kollade Jonte på Lucas med världens grimage och sa liksom "ooohh, fifan!" hahaha :D. Skitungen svär, vilken en! ;) Men roligt var det, vi alla satt och garvade! :D
När han kommer på dagis på måndag så skulle det ju inte förvåna mig om han skulle säga samma sak om ngn annan unge är kletig runt munnen, eller då han har bajsat och det luktar :p För det var så han sa det första gången, när Jimmy bytte blöja på honom och sa typ till Jonte "usch, känner du vad det luktar?". haha :D Ja, han är bara för gó!

Idag så vaknade iaf Jonte vid sex, då kom han in i vardagsrummet och tände lampan och slog på tv'n :p. Men eftersom jag inte hade bytt tillbaka till barnprogram så satt han och kollade på tv-shop xD. Men efter en stund så kom Alexandra och hämtade honom, stänge av tv'n och släckte lampan :p. Så då kunde jag sova vidare (: .. Senså vid 9 eller 10 eller vad klockan nu var, så gick jag upp och åt frukost med dom andra. Sen for Jimmy iväg, och efter ett tag kom Katta, Simon och Elias ner till oss. För Alexandra hade tvättstugan så Katta skulle hjälpa henne och hon passade bröderna bus :p.. Så alla gånger dom gick till tvättstugan så var jag själv med alla ungar :p. Men dom bråkade ju inte alltför mkt iaf xD
När Jimmy och Keda kom hem, som hade varit på motormässan, så klädde vi på Jonte och då fick han vara ute och leka i snön på deras uteplats, och Lucas låg i vagnen där ute.. Katta lekte med Jonte, Jimmy och Keda gick på affären, och jag och Alexandra gick en sista gång till tvättstugan..
Vid halv fem åt vi, tacos (: .. Sedan badade Jonte, Lucas och Alexandra och efter det så softade vi i soffan osså.. Kikade på hockey! (: När den var slut så kikade vi på Robinsson och efter det så skulle Katta och Keda traska hem.. Men katta gick till bilen ist, för hon var snäll och skjutsade hem mig :D

Så jag kom hem för en stund sen, skönt :). Ska sova ut imorgon, och försöka plugga lite! Men bara försöka, lovar inget! Sedan på måndag äre dags för praktik på CSN. Där ska man ju vara i två veckor.. Känns ju lite surt att jobba 9-16 varje dag och missa våra sovmornar =/ men det är väl bara att stå ut!
Men nu ska jag ta och typ bädda upp sängen eller ngt! Skriver nog imorgon.
Babaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0