Torsdag; The final day

Då var sista dagen på vår FN-vecka avslutad!
I morse möttes vi alla nere på navet i väntan på bussen som skulle ta oss upp till Norra berget och Grankotten där! Alla var förstås finklädda, eftersom det var en av reglerna för denna dag! Måste sett roligt ut med massa ungdomar i kostym och grejer, haha! Men iaf, vi for upp dit och då satte allt igång..
Först fick vi välkomstdrinkar i form av... Ja, cider var det nog :p.. Sedan började vår ordförande med ett öppningstal och sedan fick vi alla ha våra tal om vad vi ville se för förändrig! (miljön) Sen fick vi mingla (Snacka ihop oss med andra länder o.s.v.).. Minglet varade fram till lunchen, då fick vi god mat :D Sedan var det väl lite till mingel, sen genomgång av de nya resolutionsförslagen (=vad man ville se för förändring) som kommit in, eftersom man snackat ihop sig på nytt och skriver då ett förslag som alla är med på, för det finns ju alltid något som ngt land inte är med på.. Sedan var det åter igen mingel xD Och till slut var det dags för röstningen, och jag orkar inte skriva förslagen som fanns, men det som vann var iaf; Sänka koldioxidutsläppen med 30% på 40 år samt ha förståelse för de stora länderna att tillåta kärnkraft för att avlasta fossila bränslen . Satsa så snart som möjligt på förnyelsebar energi.
Så det var najs, dom flesta fick som dom ville, och det var ju liksom huvudsaken, även fast alla länderna inte röstade ja till förslaget, så är det ju vi med VETO som verkligen kan säga nej ;) och det ville vi icke! Efter det så fick vi sluta :)
Då GICK vi ner til stan för att bussen inte kunde komma förren fyra, och vi slutade innan tre så det var liksom inge mening att vänta.. Gick med Joss och Fredrik.. Väl nere på stan gick vi till skolan först och sedan på zoo, jag köpte mat till skruttan :).. Sedan satt vi bara, jag väntade på mami som skulle komma från birsta o vi skulle köpa mat från blå kiosken, och Josefin väntade på att åka hem med sin pappa, och Fredrik tog bussen hem..
Väl hemma så åt jag, sedan har jag inte hunnit med så mkt mer, ska bara ta det lugnt iaf!

Det har iaf varit massa rävspel under dagen, haha! Pakter hit och pakter dit, men roligt har det varit :), tycker jag iaf. Man har liksom kommit varandra närmare och hoppas att det sitter i, att det liksom inte blir samma "stelhet" på skolan längre, för innan snackade man ju liksom inte med dom som man pratat med under denna veckan!
Om jag själv skulle sammanfatta dagen så har vi typ; minglat, minglat, och vänta, nämnde jag minglat? ;) haha, sååååå grymt mkt mingel asså, och så förvirrad man kunde bli :p Viska här och viska där, övertalningar och massa funderingar om bluffar o.s.v..

Imorgon äre iaf en vanligt fredag med coachtid på schemat, känns lite jobbigt, men man måste ju.. Har en hel del saker som verkligen måste in :/ Men på svenskan blire iaf till o titta på den lilla sjöjungfrun :D haha, låter lite fjantigt kanske, men det ingår i en kurs, så lite film tackar man ju inte nej till ;)
Bilder från dagen finns på skolbloggen, ta en titt vettja! Tog en bild på mig och Johanna som en liten smygtitt liksom!

 Go Russia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0